tisdag 23 mars 2010

TURISTAS



Tog en tripp till två av Sydneys mest klassiska turistmål, Sydney Aquarium och Sydney Wildlife world. En dag fylld med fina fiskar, några mindre fina fiskar, några riktigt äckliga fiskar och massa konstiga kryp som gör att vi aldrig mer kommer kunna sova, ever!

Mean green killing machine!


Farliga filurer. Jaja... vi vet vad ni tänker, de ser inte så farliga ut. Då ber vi er snällt att titta i nätet, det är spindeln vi menar, inte pappan och barnet. De är säkert jättetrevliga.


Som tur var fanns det också djur som var lite mysigare att titta på. Som den här Wombaten till exempel. Vad har då den har för uppgift här på jorden, eller vad den gör på dagarna? Det har vi ingen aning om. Men söt är den.


Koalor fanns det också gott om. Får nog priset som ett av det tråkigaste djuren att titta på. De gjorde absolut ingenting. Ett mer intressant kort än det här är därför svårt att få. Emmas hat för koalor märks tydligt när man hör hennes mage kurra medan vi står och tittar på dem. Koala med bbq-sås någon? Vi vet alla att Emma är sugen.

Christian fick chansen att filmnörda lite. And the Oscar goes to.... Silence of Christian!

Dagen avslutades på Starbucks! Dark mocha frappuccino! YUMM..!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker fortfarande att koalan är sötare än wombaten ;)

    Härligt att bloggen kommit upp =D

    SvaraRadera
  2. Ska ni till Melbourne nagot? I sadana fall tycker jag att ni ska hora av er (det dar blev ju lite konstigt att skriva utan prickarna over o:et :P) Mitt nummer i australien ar 0457037558 iallafall ;)

    SvaraRadera
  3. Gulligt med koalor men herregud, de är verkligen aptrista! Minns när jag hänfört besökte Skansen för några några år sedan för att beskåda de inlånade koalorna Teddy och Freddy. Mina förväntningar var så klart skyhöga och jösses vilken besvikelse jag drabbades av när jag insåg att "upplevelsen" bestod i att titta på två orörliga koalaryggar i varsitt träd. Snaaarrrrkkk. Bokstavligen.

    SvaraRadera