tisdag 31 augusti 2010

WORKOHOLIC LADY

Kl 10.30am igår vandrade vi iväg till ett stort köpcenter lite utanför city för att hitta till en jobbintervju på ett café till fröken Emma. Vädret såg verkligen till att ge mig ett fint första intryck när det öste ner regn och totalsabbade ballerina-skorna. Paraply is my friend. I alla fall, springer man in på toan och trycker ner papper i skorna och torkar dem och väskan lite så är det inte så illa. Managern var jättetrevlig och vi satt ner och pratade lite, han beskrev jobbet och sa att det var en brittisk tjej som skulle hem så de behövde en ersättare.

Kl 9.30am var jag där idag och provjobbade i en timme. En av de snabbaste timmarna i mitt liv. De två tjejerna jag jobbade med sa att det var jätteskönt att jag redan visste hur man gör kaffe för de hade haft några som de hade fått lära from scratch. De sa att det var skönt med nån som har lite koll. Det var kul för mig också när de hade en stammis där som jag fick servera och hon kom tillbaka och gav mig komplimang för cappuccinon. Me happy.

Så jag pratade lite mer med managern sen och han vill att jag börjar på torsdag, vilket jag tackade ja till. Det är ett fint litet café som också gör vackra tårtor och bakverk. Jag är väldigt nöjd. Jag kan få 40h+ i veckan och gratis gott kaffe. Sen jag började göra kaffe på Andersen's har jag lovat mig att aldrig nöja mig med frystorkat skräp.
Cheers!

2 kommentarer:

  1. Skoj! Grattis till jobbet!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med både jobb och gott kaffe. Grattis! Kram anna

    SvaraRadera