tisdag 22 juni 2010

BEST FUCKING CAKE EVER!

Kan börja med att säga förlåt för rubriken, lovar att hålla mig borta från svordomar från och med nu. Men den här var välförtjänt.

Historian jag skall berätta inträffade för några dagar sedan. Ute på promenad i Potts point för att kolla efter ett ställe att bo när lägenheten vi bor inte längre finns tillgänglig. Som vanligt när man är ute och går längre sträckor infann sig hungern efter några timmar och vi satte oss ner på en billig liten thai-restaurang. Tyvärr hade de ingen dricka att erbjuda så snäll som jag är sprang jag ner längs gatan och snubblade in på en delikatessbutik. Hittade en röd dryck som såg väldigt törstsläckande ut och såg samtidigt att detta ställe såg ut att ha ganska goda bakverk. Köpte med mig en chokladkaka till efterrätt för att överraska min godisgris till flickvän.




Måltiden var ok, men inte mer. Tur att den underbara kakan fanns där och räddade dagen. Efter endast ett bett visste jag att detta var den godaste kakan jag någonsin ätit och jag drar mig inte för att säga att det var det perfekta bakverket.



Den var så god att vi 5 minuter senare befann oss tillbaka i samma delikatess-butik och tackade han som sålde kakan till mig. Tror han kände sig smått chockad när vi kom in med stora leenden på läpparna, började ta massa kort och lovprisade hans bakelse.

Sjuk som jag nu är sitter jag hemma och drömmer mig tillbaka till stunden jag tog första tuggan. Tror jag kan fortsätta vara glad ett tag till!



Om ni någon gång är i Potts Point i Sydney är ett besök på The deli ett måste. Fråga efter deras chocolate/oreo cake och upplev himmelriket i kakform.

1 kommentar:

  1. Skicka en sån kaka till en ammande, konstant hungrig och chokladkakesugen kvinna! :-P

    SvaraRadera