torsdag 7 oktober 2010

EASY TAX BACK

I onsdags när jag var ledig från jobbet så fixade vi äntligen tax backen. Inom 14 dagar kommer pengarna tilbaka från det vi har jobbat för innan den 31 juli (eller var det juni..). Jag sa det till min manager idag "give it about 14 days.. then I'm outta here!"
Det hela är superenkelt; man går bara till nåt Tax Back-office och tar med sina tax-papper och bankkonto-nummer och sånt och så skriver man under lite papper och går igenom lite saker. I vårt fall betalade vi $59 var vilket är det billigaste vi har hittat hittills. Vi var inne i Cairns Central och hittade ett företag som hade slagit upp ett bås med en dator och skrivare så kunde man bara snacka med killen där och han fixade resten. Vi betalade cash och det hela tog väl i princip 15 min.
Simple as that.
Nästa tax back ska vi göra innan vi lämnar Aussie så vi kan shoppa loss och bo som kungar i Thailand och Kina!

Mr Christian har förresten fixat jobb inom marketing, han får berätta mer om det sen. Just nu är han iväg på Gilligan's och spelar poker. Själv är jag ensam hemma, kom nyss hem efter jobbet. Amy har dissat alla sina roomies för sin nya kille nu i ca två veckor. Hon kom in och fikade på mitt jobb en snabbis vilket var mysigt! Jag gav henne smygrabatt såklart och uppgraderade hennes vaniljlatte utan att ta betalt för det.. Klart man gör för vänner!
Mira är inte heller hemma för hon har stuckit till Melbourne i två veckor.

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar