torsdag 7 oktober 2010

WORK GOSSIP II

Så jag jobbade tillsammans med en 16-årig kille, Dylan, och 51-åriga Leslea i söndags och allt var bra. Min manager Fabian har ju tagit ett snack med henne och sen dess har hon verkligen jobbat på och fungerat bra. Det enda som var lite trist var att hon sa nästan inget, det gick inte riktigt att starta en konversation. Hon sa mest ja eller nej.
Måndag morgon får Candice och jag veta att Leslea har slutat. Vi blev helt chockade (ok, det var väl inte helt otippat..). Fabian berättade att han hade hittat en lapp från henne från söndag kväll där hon skrev att hon slutade och att hon ger honom "2 hours notice". I det här jobbet står det i kontraktet att man är skyldig att ge två veckors notice innan man slutar. Hon gav oss två timmar. Nice.
I alla fall, Leslea är borta ur bilden. Antar att hon inte pallade efter att managern hade ett snack och efter att Candice har blivit galen på henne. Det hela är ju skumt på ett sätt men å andra sidan kanske det var för det bästa.

Det ser som sagt ut som att Candice och jag får lite fler timmar i veckan. På det nya schemat har vi båda över 50h. Men vi klagar inte för hon ska köpa ny bil och har en fet försäkring att punga ut med (18-årig tjej kör ny sportbil) och jag kan spendera pengar på roliga saker.

Och utöver detta så finns det myyyycket mer drama bakom hela Cocoa Amour.
Alla snackar skit om alla. Inga av de kockarna i köket kommer överrens, de hatar varandra. En av dem ska sticka nu i några månader för att få ett break från allt.
Candice och hennes mamma kommer inte överrens. Hennes mamma kommer extra tidigt till jobbet för allt är strul hemma och hon orkar inte. Hon gråter lite och pratar om allt med oss på morgonen. Managerns fru är tydligen sotis på alla tjejer/kvinnor på Cocoa Amour och ser till och med mig och Candice som ett hot.. Oh my god... Drama drama drama..

Men över ytan är allt bra. Förutom allt är det ett jättebra ställe som jag gillar att jobba på. Except the drama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar