lördag 2 oktober 2010

WORK GOSSIP

Inside drama på jobbet!
Jag kom in vid 12.00pm igår (fredags) till jobbet och fick reda på att det hade haft en fet rush och att det hade varit jättebusy ända sen de öppnade på morgonen. Cocoa Amour ligger i ett shopping centre som såklart har andra caféer och matställen och sånt men just idag hade ett av de andra mest populära caféerna fått problem så de kunde inte öppna sin shop. Då kom ju alla till oss såklart. Vi sålde slut på nästan all mat vi hade!
Anyways, det finns en 50-årig kvinna, Leslea, som började samtidigt som jag på Cocoa Amour. Hon är trevlig och kommer alltid i tid och så men de andra som har jobbat längre tycker att hon inte har fattat allting så bra som hon ska än och hon är inte så snabb. Det här jobbet är stressigt ganska ofta för det är väldigt populärt. Annonsen i tidningen löd "Do you have what it takes?". Då fattar man väl att detta kommer vara krävande. Den här morgonen hade mina andra två kollegor tydligen fått göra tre saker var samtidigt medans Leslea hade tagit det lite lugnare med sina uppgifter.
En 17-årig tjej, Candice, som jag jobbar mycket med sa igår "she drove me up the fucking wall".
Det har ofta också varit gånger som jag har tagit över Lesleas skift för hon känner att hon inte orkar efter några timmar när det är busy.

Nu är jag lite orolig för henne. Managern har sagt att han ska komma in på söndag när hon och jag jobbar och ha ett snack med henne. It's not gonna be pretty.. Han har redan dragit ner på hennes timmar och gett dem till mig och Candice. Får hoppas för hennes skull att hon anstränger sig lite mer och inte ger upp efter några stressiga timmar.
Man undrar också om det är nåt annat som är fel. Om hon har det bra hemma och allt sånt.
Det blir surt för mig och Candice om Leslea får gå för då kommer säkert vi att få 60h+ i veckan. Kommer vara totalt slut.

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar